الأحد، 10 أغسطس 2008

ما اقدرش يا حبيبى ادارى حبك تحت الصوبة

ما اقدرش يا حبيبى ادارى حبك تحت الصوبة
دا انا اصرخ واقول انت الحب والمحبوبة
واعلن ذلك على الملأ مية نوبة ونوبة
وفى حبك يا حبيبى مش ها اقول توبة
وكتمانه صعب بل فى غاية الصعوبة
وها اجاهر بحبك حتى لا اصاب بخيبة
طب ادارى ازاى حبك تحت الصوبة
وهأعلن حبك على كل الناس
لانى مليان حب ومشاعر حلة واحساس
واوعى تفتكرنى انى باهجس او مياس
دا انت حياتى وفى فكرى الاساس
من غيرك ما اعرف رجلى من الراس
وانت يا حبيبى لحياتى دستور
وحبك هو القدر المقدور
وبأشعر معاك بالفرح والسرور
وما باعرش لحبك حدود
لانك انت بتمنعنى الوجود
وحبك هو الامل المنشود
وما ينفعش ادارى حبك تحت الصوبة
===================
اجمل ايام حياتى هى ايام الخطوبة
عايشة الفرح وحاسة انى من حبيبى مطلوبة
وحبيبى حبى وانا المحبوبة
من بعد الوحدة اصبحت مخطوبة
والكل فرحان لى حبيبى واهله
وحبايبى فرحانين وفى عنيهم الفرحة
والكل يباركلى وان منشرحة
--------
وانا وحبيبى ما بنبطلش كلام
وعايشين فى مودة وسلام
واملنا تحقيق ما كان احلام
وما احلاكى يا فترة الخطوبة
فترة حلة من غير ما اكون مسئولة
وهى احلى فترة فترة الاحب الاولى
قبل ما نشغل بالولاد والبيت
وطول اليوم فسح وما باقعدش بالبيت
يا ريت تطول فترة الخطوبة يا ريت
==================
كيف الطريق الى حبيبتى ست الحسن
حلوة وجميلة وضاحكة السن
طول اليوم معاها ومع ذلك قلبى بيحن
كيف الطريق لحبيبى رمز الجمال
من بعد ماتعلقت بيها وقلبى مال
وهى ماشية بدلع فى دلال
كيف الطريق لحبيبى بدر البدور
كل المحبين حواليها بتدور
والكل عايز يفوز بحب السنيور

كيف الطريق لحبيبتى الدكتورة
والناس بيها مبهورة
وان شا الله بحبها منصورة
===============
حبيبى الحلو ماسك الدنيا وردة فى ايده
وعايش حياتة كأنها يوم عيدة
مهنينى ومفرحنى وده كل ما اريدة
عاملنى عقد ومعلقنى فى جيدة
دايما قاعد معايا وحاطط ايدى فى ايده
عصفور كناريل فى كلامة وتغريدة
وانا اهم رسايلة فى قلبة وبريدة
هو غنوتى الحلوة وانا نشيدة
هو الحبى الوحيد وانا حبيبه
============
ناجح يوسف فهمى

ليست هناك تعليقات: