السبت، 9 أغسطس 2008

بالعقل عايزك تكون هدية واغانى اخرى

بالعقل عايزك تكون ليا هدية
تشفى جراحى و تخلصنى من الكراهية
تزرع فيا الحب والاحترام
وتخلينى مع نفسى اخر انسجام
تصفى نفسى من الاحزان
واسامح واكون تمام
واتخلص من كل اخطائى
واكون ليك يا حبيبى ايجابى
اقدر لك الظروف
واعيش معاك بالمعروف
واكون معاك سعيد
واقدم لك من حبى المزيد
على قد ما تريد بدون قلق او تهديد
ونسافر بعيد لندن ومدريد
ونعيش مع بعض فى هنا
وتكون ايامنا عيد فى عيد
================
انا بنت بنوت هايمة فى الملكوت
وهاحقق حلمى المكبوت
بين الارض والسما طايرة طيران
واغرد واصدح زى البلبل الحيران
وباشعر دايما بانى طير مش انسان
دا انا ........
وفى عز الشتا باكون حرانة
ودايما بيكباكون ولهانة
دا انا بنت.........
فوق تحت ما بتفرقش معايا
المهم يا حبيبى تكون انت ويايا
دا انا بنت......
غنى فقير مش ده المهم
بس احس بيك وقلبى يهتم
دا انا بنت بنوت....
ولو ما حصلش ده دا انا هاموت
سامح يا حبيبى يا كتكوت
==================
ليه تركتنى منتظر ساعة بعد ساعة
وانا قلبى مولع زى الولاعة
وليك يا عسل انا مشتاقة
وشوقى وحبى ليك ما اقدرش اوصفة
دا شى جميل ما كنتش اعرفة
اعرفه ازاى ومفيش سابق معرفة
وانت مين شبهك وانت نجم النجوم
وكل الكواكب حواليك بتحوم
وكل القلوب زى قلبى بتروم
اروم ان تكون ليل انا وحدى
وفى الساعة دى مين هيكون قدى
تعطف يا جميل وحط ايدك فى يدى
ايدك يا حبيبى تنشلنى مما انا فيه
وهاظهر شوقى وما اقدرش اخبيه
اخبيه ازاى وانت بلسم جراحى
وبيك يا حبيبى تكتمل افراحى
================
انت يا حبيى الباب العالى
مصدر فرحى والامل الغالى
وكل حلمى وحبى وامالى
تفتح لى الباب طوالى
حتى اهدى وينصلح حالى
وابدع واتقدم فى مجالى
وانت يا......
اذا سمحت بمرورى
هيكون سبب سرورى
والنجوم هتكون بمقدورى
دا انت يا.....
اذا سمحت استظل بظلك
واقترب من قلبك
وتاخدنى فى حضنك
واكون قلبك النابض
ولغيرك يا حبيبى رافض
دا انت الباب.....
ومقامك هيكون من مقامى
وافتكرك واوعى تنسانى
علشان تحقق الامانى
ونغنى اجمل الاغانى
===========
عنيك يا حبيبى اسلحة دمار شامل
من سحرهم مش قادر اقاوم
اقاوم ازاى وبيحتوينى بالكامل
وانا فى حبك حبيب عامل
وانت يا حبيبى بتحب تساوم
تساوم يا حبيبى ولحبى بتقاوم
بتقاوم ليه
وانت انسان مسالم

يا ناس مش قادر اتكلم
اتكلم ازاى وانا عامل نفسى معلم
وانت المعلم ولابس مقلم
تعالى يا حبيبى حود وسلم
=============
ناجح يوسف فهمى

ليست هناك تعليقات: